Jenson Button
ČÍSLO: | 12 |
STÁJ: | Honda Racing F1 Team |
STÁT. PŘÍSL.: | Velká Británie |
NAROZEN: | 19.01.1980, Frome |
VÝŠKA: | 182 |
VÁHA: | 74 |
STAV: | svobodný, |
BYDLIŠTĚ: | Monako |
POČET GP: | 100 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 167 |
POLE POSITION: | 2 |
NEJRYCHL. KOLO: | 0 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 3.místo v roce 2004 |
KARIÉRA
1989-1997 Motokáry – vítěz evropského šampionátu Super A jako nejmladší v historii (1997), vítěz memoriálu Ayrtona Senny
1998 Formule Ford – vítěz britského šampionátu, FF festivalu. Druhý v evropské FF
1999 Formule 3 – třetí v britské F3 a nejlepší nováček. Test vozu F1 týmu Prost
2000 Williams-BMW, vstup do F1, zisk 12 bodů a 8.místo v šampionátu
2001 Benetton-Renault, celkem 2 body a 17.místo v šampionátu
2002 Renault - celkem 12 bodů a 7. místo v šampionátu
2003 BAR-Honda - celkem 17. bodů a 9. místo v šampionátu
2004 BAR-Honda - celkem 85 bodů a 3. místo v šampionátu
2005 BAR-Honda, 37 bodů a 9. místo v MS
Kariéra Jensona Buttona připomíná houpačku. V roce 2000 se stal po rozstřelu s Bruno Junqueirou nejmladším britským jezdcem v historii F1 a stal se příjemným překvapením roku. U Williamsu několikrát dokázal v kvalifikaci i závodu porazit zkušenějšího Ralfa Schumachera, jenže tým už měl na další rok podepsaného Juana Pabla Montoyu. Button tak zamířil k Renaultu, kde však prožil katastrofální sezonu. Špatně ovladatelný vůz mu nesednul navíc superrychlý a v týmu zabydlený Giancarlo Fisichella mu dával řádné kapky. Na vině nebyl jen vůz, Button se takřka přes noc stal hvězdou a multimilionářem a při mladém věku skoro není divu, že se až příliš věnoval pozlátkům života a méně myslel na závody.
Druhý rok u Renaultu začal lépe, ale nasazenou laťku neudržel. Tým se pro další rok rozhodnul angažovat Fernanda Alonsa a Buttonovi podal záchrannou ruku tým BAR. Tam jel vedle exmistra světa Jacquese Villeneuva a z interního souboje dokázal vyjít jako vítěz. V roce 2004 se pak stal senzací sezony, v Malajsii se poprvé dostal na stupně vítězů, kam vystoupal nakonec desetkrát a celkově získal třetí místo za suverénními jezdci Ferrari. Mínusem však byla aféra s přestupem k Williamsu, spor o to, zda může či nemůže opustit po sezoně 2004 tým BAR skončil až u arbitráže, která rozhodla o setrvání ve stávajícím týmu. Ani to však neovlivnilo jeho výkony na trati, spolupráce s týmem fungovala i nadále.
Přestože BAR nedokázal v roce 2005 navázat na úspěchy z předchozí sezony, Button si svůj přestup do Williamsu rozmyslel a podepsal prodloužení kontraktu od roku 2006.
1989-1997 Motokáry – vítěz evropského šampionátu Super A jako nejmladší v historii (1997), vítěz memoriálu Ayrtona Senny
1998 Formule Ford – vítěz britského šampionátu, FF festivalu. Druhý v evropské FF
1999 Formule 3 – třetí v britské F3 a nejlepší nováček. Test vozu F1 týmu Prost
2000 Williams-BMW, vstup do F1, zisk 12 bodů a 8.místo v šampionátu
2001 Benetton-Renault, celkem 2 body a 17.místo v šampionátu
2002 Renault - celkem 12 bodů a 7. místo v šampionátu
2003 BAR-Honda - celkem 17. bodů a 9. místo v šampionátu
2004 BAR-Honda - celkem 85 bodů a 3. místo v šampionátu
2005 BAR-Honda, 37 bodů a 9. místo v MS
Kariéra Jensona Buttona připomíná houpačku. V roce 2000 se stal po rozstřelu s Bruno Junqueirou nejmladším britským jezdcem v historii F1 a stal se příjemným překvapením roku. U Williamsu několikrát dokázal v kvalifikaci i závodu porazit zkušenějšího Ralfa Schumachera, jenže tým už měl na další rok podepsaného Juana Pabla Montoyu. Button tak zamířil k Renaultu, kde však prožil katastrofální sezonu. Špatně ovladatelný vůz mu nesednul navíc superrychlý a v týmu zabydlený Giancarlo Fisichella mu dával řádné kapky. Na vině nebyl jen vůz, Button se takřka přes noc stal hvězdou a multimilionářem a při mladém věku skoro není divu, že se až příliš věnoval pozlátkům života a méně myslel na závody.
Druhý rok u Renaultu začal lépe, ale nasazenou laťku neudržel. Tým se pro další rok rozhodnul angažovat Fernanda Alonsa a Buttonovi podal záchrannou ruku tým BAR. Tam jel vedle exmistra světa Jacquese Villeneuva a z interního souboje dokázal vyjít jako vítěz. V roce 2004 se pak stal senzací sezony, v Malajsii se poprvé dostal na stupně vítězů, kam vystoupal nakonec desetkrát a celkově získal třetí místo za suverénními jezdci Ferrari. Mínusem však byla aféra s přestupem k Williamsu, spor o to, zda může či nemůže opustit po sezoně 2004 tým BAR skončil až u arbitráže, která rozhodla o setrvání ve stávajícím týmu. Ani to však neovlivnilo jeho výkony na trati, spolupráce s týmem fungovala i nadále.
Přestože BAR nedokázal v roce 2005 navázat na úspěchy z předchozí sezony, Button si svůj přestup do Williamsu rozmyslel a podepsal prodloužení kontraktu od roku 2006.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář