FERNANDO ALONZO
ČÍSLO: | 1 |
STÁJ: | Mild Seven RenaultF1 |
STÁT. PŘÍSL.: | Španělsko |
NAROZEN: | 29.07.1981, Oviedo |
VÝŠKA: | 171 |
VÁHA: | 68 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Švýcarsko |
POČET GP: | 69 |
VÍTĚZNÉ GP: | 8 |
CELKEM BODŮ: | 247 |
POLE POSITION: | 9 |
NEJRYCHL. KOLO: | 3 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 1. místo v roce 2005 |
Fernando Alonso je i přes svůj nízký věk velmi zkušeným jezdcem, vždyť má za sebou čtyři sezony ve formuli 1 a k tomu další rok testování u Renaultu. Po roce 2005 se může navíc pyšnit titulem nejmladšího mistra světa ve formuli 1. Španělský jezdec na sebe upozornil už v juniorském věku, ve formuli 3000 dokázal impozantně zvítězit v belgickém Spa. Tato trať je považována za jednu z nejtěžších a jezdci na ní hrají velkou roli.
Alonsův talent neunikl pozornosti Flavia Briatoreho, který vzal Fernanda pod křídla své manažerské společnosti a zajistil mu místo pro rok 2001 v týmu Minardi. I tam dokázal Alonso svůj talent, ačkoliv na body nedosáhl a nebylo divu, že si ho Briatore vyžádal k sobě do Renaultu. Tam ho čekal nejprve rok testování, který byl přípravou na závodní angažmá. V roce 2003 už byl Alonso závodním jezdcem žlutomodrých a za důvěru se odměnil suverénním vítězstvím v Maďarsku. V sezoně 2004 sice vyšel co do vítězných závodů naprázdno, přesto vybojoval čtvrté místo v šampionátu, což byl do té doby jeho nejlepší výsledek.
Od jednoho z možných nástupců Michaela Schumachera se však čekalo přesto více. V kvalifikaci mu byl Jarno Trulli víc než vyrovnaným soupeřem a ani v roce 2005 neměl mít slabého týmového kolegu. Giancarlo Fisichella dokázal v minulosti pokořit všechny týmové kolegy. Nakonec se Alonso nemusel tolik ohánět, aby potvrdil nejvyšší ambice. Jeho hlavní předností byla síla v závodech, kdy dokázal neúnavně jezdit vyrovnané časy.
Právě před rokem se nejvíce diskutovalo, kdy španělský jezdec dozraje k tomu, aby zaútočil na titul. Dnes zde máme nového krále formule 1 a aktuální otázka zní: Obhájí Fernando I svou pozici na trůnu? Francouzskému týmu se podařilo připravit pro něj automobil schopný obhajoby. Vzhledem ke svému mládí má stále ještě kariéru před sebou a již nyní je podobně jako Michael Schumacher považován za nejkomplexnějšího jezdce ve startovním poli. Odborníci si na něm nejvíce váží vysoké rychlosti, závodnického instinktu, schopnosti zajet dobře i s horším strojem a umění vyvarovat se zbytečných jezdeckých chyb.