Nick Heidfeld
![](/obrazky/jezdci/17.gif)
![](/obrazky/jezdci/17.jpg)
ČÍSLO: | 16 |
STÁJ: | BMW-Sauber F1 |
STÁT. PŘÍSL.: | Německo |
NAROZEN: | 10.05.1977, Monchengkladbach |
VÝŠKA: | 164 |
VÁHA: | 59 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Monako |
POČET GP: | 97 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 56 |
POLE POSITION: | 1 |
NEJRYCHL. KOLO: | 0 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 8.místo v roce 2001 |
KARIÉRA
1986-1993 Motokáry
1994 Formule Ford – vítěz německé FF, vyhrál 8 závodů z 9 startů
1995 Formule Ford – vítěz mezinárodního mistrovství Německa, druhý v německé sérii FF
1996 Formule 3 – třetí v německém šampionátu
1997 Formule 3 – vítěz německého šampionátu
1998 Formule 3000 – druhé místo v šampionátu, testování McLarenu F1
1999 Formule 3000 – vítěz šampionátu, testovací jezdec McLarenu
2000 Prost-Peugeot - premiéra v F1, bez zisku bodu
2001 Red Bull Sauber Petronas - celkem 12 bodů a 8.místo v šampionátu
2002 Red Bull Sauber Petronas - celkem 7 bodů a 10. místo v šampionátu
2003 Red Bull Sauber Petronas - celkem 6 bodů a 14. místo
2004 Jordan-Ford, celkem 3 body a 18. místo v šampionátu
2005 BMW WilliamsF1 Team, 28 bodů a 11. místo v MS
Nick Heidfeld je považován za jeden z největších talentů současnosti, ne nadarmo se mu přezdívá „Quick Nick“ tedy „Rychlý Nick“. Jeho kariéra ve formulových sériích je velmi rychlá a protkána úspěchy. Dokázal zvítězit v nabité německé F3, při své první sezóně v F3000 bojoval do posledního závodu a titul se zkušenějším Montoyou, který také disponuje velkým talentem. O rok později Heidfeld F3000 suverénně kraloval a pro rok 2000 získal angažmá v týmu Prost ve formuli 1.
V první sezóně v F1 zažil Heidfeld trpké zklamání v týmu Prost, těšit se mohl alespoň z toho, že byl více než rovnocenným partnerem Alesimu. V roce 2001 již v barvách Sauberu ukázal svůj potenciál a při GP Brazílie díky třetímu místu poprvé vystoupil na stupně vítězů. V následující sezoně Heidfeld opět převáděl dobré výkony, ale jeho bodové konto bylo o něco chudší - o což se postarala i větší převaha top týmů. V roce 2003 měl po dvou sezonách s mladými týmovými kolegy vedle sebe ostříleného veterána Heinz-Haralda Frentzena. Po skončení sezony na něj u Sauberu nezbylo místo a tak musel vzít zavděk Jordanem, který nebyl příliš konkurenceschopný. Heidfeld i přes skromný bodový zisk dokazoval své kvality a řekl si o test u Williamsu. V něm dokázal tým upoutat natolik, že dostal další šance a nakonec získal závodní sedačku, když v přímém souboji dokázal mít navrch nad dlouholetým testovacím jezdcem týmu Antoniem Pizzoniou.
Po prvních závodech museli mít ve Williamsu jasno, že vybrali dobře. Heidfeld, jehož kariéra málem zhasla, byl sice v kvalifikacích pomalejší než Webber, ale v závodech ho zcela zastínil a porazil ho i v celkovém pořadí šampionátu. U Williamsu ovšem nezůstal. Po rozchodu s ním si jej stáhala automobilka BMW a udělala z něj jedničku nové formace BMW-Sauber.
1986-1993 Motokáry
1994 Formule Ford – vítěz německé FF, vyhrál 8 závodů z 9 startů
1995 Formule Ford – vítěz mezinárodního mistrovství Německa, druhý v německé sérii FF
1996 Formule 3 – třetí v německém šampionátu
1997 Formule 3 – vítěz německého šampionátu
1998 Formule 3000 – druhé místo v šampionátu, testování McLarenu F1
1999 Formule 3000 – vítěz šampionátu, testovací jezdec McLarenu
2000 Prost-Peugeot - premiéra v F1, bez zisku bodu
2001 Red Bull Sauber Petronas - celkem 12 bodů a 8.místo v šampionátu
2002 Red Bull Sauber Petronas - celkem 7 bodů a 10. místo v šampionátu
2003 Red Bull Sauber Petronas - celkem 6 bodů a 14. místo
2004 Jordan-Ford, celkem 3 body a 18. místo v šampionátu
2005 BMW WilliamsF1 Team, 28 bodů a 11. místo v MS
Nick Heidfeld je považován za jeden z největších talentů současnosti, ne nadarmo se mu přezdívá „Quick Nick“ tedy „Rychlý Nick“. Jeho kariéra ve formulových sériích je velmi rychlá a protkána úspěchy. Dokázal zvítězit v nabité německé F3, při své první sezóně v F3000 bojoval do posledního závodu a titul se zkušenějším Montoyou, který také disponuje velkým talentem. O rok později Heidfeld F3000 suverénně kraloval a pro rok 2000 získal angažmá v týmu Prost ve formuli 1.
V první sezóně v F1 zažil Heidfeld trpké zklamání v týmu Prost, těšit se mohl alespoň z toho, že byl více než rovnocenným partnerem Alesimu. V roce 2001 již v barvách Sauberu ukázal svůj potenciál a při GP Brazílie díky třetímu místu poprvé vystoupil na stupně vítězů. V následující sezoně Heidfeld opět převáděl dobré výkony, ale jeho bodové konto bylo o něco chudší - o což se postarala i větší převaha top týmů. V roce 2003 měl po dvou sezonách s mladými týmovými kolegy vedle sebe ostříleného veterána Heinz-Haralda Frentzena. Po skončení sezony na něj u Sauberu nezbylo místo a tak musel vzít zavděk Jordanem, který nebyl příliš konkurenceschopný. Heidfeld i přes skromný bodový zisk dokazoval své kvality a řekl si o test u Williamsu. V něm dokázal tým upoutat natolik, že dostal další šance a nakonec získal závodní sedačku, když v přímém souboji dokázal mít navrch nad dlouholetým testovacím jezdcem týmu Antoniem Pizzoniou.
Po prvních závodech museli mít ve Williamsu jasno, že vybrali dobře. Heidfeld, jehož kariéra málem zhasla, byl sice v kvalifikacích pomalejší než Webber, ale v závodech ho zcela zastínil a porazil ho i v celkovém pořadí šampionátu. U Williamsu ovšem nezůstal. Po rozchodu s ním si jej stáhala automobilka BMW a udělala z něj jedničku nové formace BMW-Sauber.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář