Michael Schumacher
ČÍSLO: | 5 |
STÁJ: | Scuderia Ferrari Marlboro |
STÁT. PŘÍSL.: | Německo |
NAROZEN: | 03.01.1969, Huerth |
VÝŠKA: | 174 |
VÁHA: | 76 |
STAV: | ženatý, manželka Corinna, dcera Gina Maria a syn Mick |
BYDLIŠTĚ: | Vufflens le Chateau, Švýcarsko |
POČET GP: | 230 |
VÍTĚZNÉ GP: | 84 |
CELKEM BODŮ: | 1248 |
POLE POSITION: | 64 |
NEJRYCHL. KOLO: | 69 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | mistr světa v letech 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 |
KARIÉRA
od 4 let motokáry
1988 Formule König - vítěz v Německu, druhý v evropské Formuli Ford 1600 a čtvrtý v německém mistrovství FF1600
1989 Formule 3, třetí v německém šampionátu, vyhrál první jízdu Monaco F3 GP
1990 Vítěz německé F3 a vítěz prestižní GP Macao, vítěz Fuji F3, pátý ve FIA GT šampionátu v týmu Sauber-Mercedes
1991 FIA GT Sauber-Mercedes, debut ve formuli 1 při GP Belgie v týmu Jordan, od další GP stálým jezdcem týmu Benetton-Ford
1992 Benetton-Ford, první vítězství v GP Belgie, celkem 53 bodů a třetí místo v šampionátu
1993 Benetton-Ford, 1 vítězství, celkem 52 bodů a čtvrté místo v šampionátu
1994 Benetton-Ford, 8x vítěz, celkem 92 bodů MISTR SVĚTA
1995 Benetton-Renault, 9x vítěz, MISTR SVĚTA (nejmladší obhájce mistra světa)
1996 Scuderia Ferrari Marlboro, 3 vítězství, celkem 59 bodů a třetí místo v šampionátu
1997 Scuderia Ferrari Marlboro, 5 vítězství, po kolizi v posledním závodě s Villeneuvem dikvalifikován
1998 Scuderia Ferrari Marlboro, 6 vítězství, celkem 86 bodů a druhé místo
1999 Scuderia Ferrari Marlboro, 2 vítězství, celkem 44 bodů páté místo, havárie v Silverstone, neúčast v 6 GP
2000 Scuderia Ferrari Marlboro, 9 vítězství, celkem 108 bodů a stal se prvním MISTREM SVĚTA s Ferrari po 21 letech.
2001 Scuderia Ferrari Marlboro, 9 vítězství, celkem 123, MISTR SVĚTA
2002 Scuderia Ferrari Marlboro, 11 vítězství, 144 bodů, MISTR SVĚTA
2003 Scuderia Ferrari Marlboro, 6 vítězství, 93 bodů, MISTR SVĚTA
2004 Scuderia Ferrari Marlboro, 13 vítězství, 148 bodů, MISTR SVĚTA
2005 Scuderia Ferrari Marlboro, 1 vítězství, 62 bodů, celkově 3.
Pán rekordů, i tak zní jedna z mnoha přezdívek Michaela Schumachera a není to náhodou. Nejvíce mistrovských titulů, nejvíce vítězství, nejvíce nejrychlejších kol, nejvíce bodů a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat. Jednou z mála statistik, kde není na čele, je počet pole position, ale to může změnit už v letošní sezoně, neboť mu chybí pouze dva pole do vyrovnání výkonu Ayrtona Senny. V současné F1 není zřejmě kontroverznější postava, jedněmi milován, druhými nenáviděn, málokterého z fanoušků nechává zcela chladným.
Do formule 1 se dostal v roce 1991 v týmu Jordan při GP Belgie, po skvělém 7. místě v kvalifikaci po něm okamžitě šáhl tým Benetton. O rok později v Belgii získává své premiérové vítězství po velké bitvě s Mansellem za proměnlivého počasí. V dalším roce získal opět jedno vítězství. V roce 1994 předvedl famózní nástup, vyhrál úvodní 4 GP jenže na první pohled jasnou jízdu za titulem narušila diskvalifikace v GP Velké Británie a následný zákaz startu ve dvou velkých cenách za nerespektování černé vlajky. K tomu se přidala diskvalifikace v Belgii za nevyhovující vůz a nakonec získal premiérový titul mistra světa o jediný bod po kontroverzní kolizi s jediným soupeřem Damonem Hillem v posledním závodě, na svém kontě však měl o 4 závody méně než Hill. O rok později však Schumacher umlčel všechny spekulace ráznou jízdou za titulem, který získal s předstihem tří závodů a stal se nejmladším jezdcem,který dokázal svůj titul obhájit. Poté překvapivě opustil Benetton a zamířil za obrovskou gáži k legendárnímu týmu Ferrari, který v té době patřil mezi průměr. V premiérové sezóně s Ferrari dokázal přes časté technické výpadky získat tři vítězství, mimo jiné v domácí GP tifosi v Monze. O rok později již bojoval o titul, do posledního závodu šel opět s náskokem jednoho bodu, tentokrát před Jacquesem Villeneuvem a v závodě v Jerezu došlo ke kolizi, za níž byl následně diskvalifikován z celé sezóny, ve statistikách mu však vítězství a body zůstaly. V roce 1998 dokázal bojovat s technicky mnohem lepším McLarenem, donutil Ferrari nasadit všechny síly a o titul bojoval do posledního závodu v němž mu praskla pneumatika. V Belgii při deštivé GP havaroval s o kolo zpět jedoucím Coulthardem a v boxech málem došlo na pěstní potyčku. Rok 1999 začal velmi nadějně, po 4 GP byl Schumacher se dvěmi vítězstvími v čele šampionátu a zdálo se, že první titul pro Ferrari od roku 1979 je na dobré cestě. Veškerým nadějím udělala konec GP Velké Británie, při níž díky závadám na brzdách havaroval a zlomil si pravou nohu. Po dlouhých spekulacích o návratu se vrátil na poslední dvě GP ve famózní formě, a pomohl Ferrari získat první pohár konstruktérů od roku 1983.
Jedni jej milují, druzí jej nenávidí, ale současné F1 bez něj by byla nudnou a již několik let je tím, kdo staví laťku v F1. Je považován za nejlepšího jezdce F1 současnosti, patří mezi nejlépe placené sportovce světa, ji mistrem jízdy na vodě, kdy je třídou pro sebe sama, jeho fyzická kondice nemá mezi jezdci F1 konkurenci. Jeho jízda je velmi agresivní, často připomíná rozzuřenou kobru, která nemilosrdně stíná protivníky, za což si nejednou vysloužil kritiku. Je skvělým testovacím jezdcem, dokáže neuvěřitelně motivovat a strhnout lidi kolem sebe. V loňské sezóně se však již do kontroverzních kolizí nedostal a zlomenou nohou snad vykoupil své předchozí hříchy. V roce 2000 nestrkal soupeře mimo trať a zaslouženě se stal mistrem světa čímž splnil sen svůj i miliónů fanoušků Ferrari.
V roce 2001 Michael Schumacher dominoval sezóně, v níž získal čtvrtý titul mistra světa. O rok později Schumi deklasoval zbytek startovního pole a svůj pátý titul, kterým vyrovnal rekord Fangia, získal v rekordně krátké době. Navíc se mu podařil ojedinělý kousek, dokončil každý závod šampionátu a navíc pokaždé dojel na stupních vítězů. Ve vítězném tažení pokračoval Rudý baron i v roce 2003, ale o titul musel bojovat až do posledního závodu, nakonec dokázal vyhrát počtvrté v řadě a získal rekordní šestý titul.
Před rokem 2004 mnoho expertů předpovídalo pád Schumachera z trůnu, ale opak byl pravdou. Se ziskem rekordního titulu se Schumi uvolnil a startovní pole deklasoval podobně, jako v roce 2002, v průběhu roku vyhrál rekordních 13 závodů.
Onen předpovídaný pád ovšem přišel: s ročním zpožděním. Michael Schumacher vyhrál jediný závod (a to ještě fraškovitou GP USA se šesti vozy) a v celkovém pořadí šampionátu skončil třetí. A i když se necustále spekulovalo o jeho konci, pokračuje dál. Jak to bude letos? Schumacher to nebere na lehkou váhu: dovolenou ukončil už v prosinci a vrhnul se do testování. Přichází návrat krále na trůn?
od 4 let motokáry
1988 Formule König - vítěz v Německu, druhý v evropské Formuli Ford 1600 a čtvrtý v německém mistrovství FF1600
1989 Formule 3, třetí v německém šampionátu, vyhrál první jízdu Monaco F3 GP
1990 Vítěz německé F3 a vítěz prestižní GP Macao, vítěz Fuji F3, pátý ve FIA GT šampionátu v týmu Sauber-Mercedes
1991 FIA GT Sauber-Mercedes, debut ve formuli 1 při GP Belgie v týmu Jordan, od další GP stálým jezdcem týmu Benetton-Ford
1992 Benetton-Ford, první vítězství v GP Belgie, celkem 53 bodů a třetí místo v šampionátu
1993 Benetton-Ford, 1 vítězství, celkem 52 bodů a čtvrté místo v šampionátu
1994 Benetton-Ford, 8x vítěz, celkem 92 bodů MISTR SVĚTA
1995 Benetton-Renault, 9x vítěz, MISTR SVĚTA (nejmladší obhájce mistra světa)
1996 Scuderia Ferrari Marlboro, 3 vítězství, celkem 59 bodů a třetí místo v šampionátu
1997 Scuderia Ferrari Marlboro, 5 vítězství, po kolizi v posledním závodě s Villeneuvem dikvalifikován
1998 Scuderia Ferrari Marlboro, 6 vítězství, celkem 86 bodů a druhé místo
1999 Scuderia Ferrari Marlboro, 2 vítězství, celkem 44 bodů páté místo, havárie v Silverstone, neúčast v 6 GP
2000 Scuderia Ferrari Marlboro, 9 vítězství, celkem 108 bodů a stal se prvním MISTREM SVĚTA s Ferrari po 21 letech.
2001 Scuderia Ferrari Marlboro, 9 vítězství, celkem 123, MISTR SVĚTA
2002 Scuderia Ferrari Marlboro, 11 vítězství, 144 bodů, MISTR SVĚTA
2003 Scuderia Ferrari Marlboro, 6 vítězství, 93 bodů, MISTR SVĚTA
2004 Scuderia Ferrari Marlboro, 13 vítězství, 148 bodů, MISTR SVĚTA
2005 Scuderia Ferrari Marlboro, 1 vítězství, 62 bodů, celkově 3.
Pán rekordů, i tak zní jedna z mnoha přezdívek Michaela Schumachera a není to náhodou. Nejvíce mistrovských titulů, nejvíce vítězství, nejvíce nejrychlejších kol, nejvíce bodů a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat. Jednou z mála statistik, kde není na čele, je počet pole position, ale to může změnit už v letošní sezoně, neboť mu chybí pouze dva pole do vyrovnání výkonu Ayrtona Senny. V současné F1 není zřejmě kontroverznější postava, jedněmi milován, druhými nenáviděn, málokterého z fanoušků nechává zcela chladným.
Do formule 1 se dostal v roce 1991 v týmu Jordan při GP Belgie, po skvělém 7. místě v kvalifikaci po něm okamžitě šáhl tým Benetton. O rok později v Belgii získává své premiérové vítězství po velké bitvě s Mansellem za proměnlivého počasí. V dalším roce získal opět jedno vítězství. V roce 1994 předvedl famózní nástup, vyhrál úvodní 4 GP jenže na první pohled jasnou jízdu za titulem narušila diskvalifikace v GP Velké Británie a následný zákaz startu ve dvou velkých cenách za nerespektování černé vlajky. K tomu se přidala diskvalifikace v Belgii za nevyhovující vůz a nakonec získal premiérový titul mistra světa o jediný bod po kontroverzní kolizi s jediným soupeřem Damonem Hillem v posledním závodě, na svém kontě však měl o 4 závody méně než Hill. O rok později však Schumacher umlčel všechny spekulace ráznou jízdou za titulem, který získal s předstihem tří závodů a stal se nejmladším jezdcem,který dokázal svůj titul obhájit. Poté překvapivě opustil Benetton a zamířil za obrovskou gáži k legendárnímu týmu Ferrari, který v té době patřil mezi průměr. V premiérové sezóně s Ferrari dokázal přes časté technické výpadky získat tři vítězství, mimo jiné v domácí GP tifosi v Monze. O rok později již bojoval o titul, do posledního závodu šel opět s náskokem jednoho bodu, tentokrát před Jacquesem Villeneuvem a v závodě v Jerezu došlo ke kolizi, za níž byl následně diskvalifikován z celé sezóny, ve statistikách mu však vítězství a body zůstaly. V roce 1998 dokázal bojovat s technicky mnohem lepším McLarenem, donutil Ferrari nasadit všechny síly a o titul bojoval do posledního závodu v němž mu praskla pneumatika. V Belgii při deštivé GP havaroval s o kolo zpět jedoucím Coulthardem a v boxech málem došlo na pěstní potyčku. Rok 1999 začal velmi nadějně, po 4 GP byl Schumacher se dvěmi vítězstvími v čele šampionátu a zdálo se, že první titul pro Ferrari od roku 1979 je na dobré cestě. Veškerým nadějím udělala konec GP Velké Británie, při níž díky závadám na brzdách havaroval a zlomil si pravou nohu. Po dlouhých spekulacích o návratu se vrátil na poslední dvě GP ve famózní formě, a pomohl Ferrari získat první pohár konstruktérů od roku 1983.
Jedni jej milují, druzí jej nenávidí, ale současné F1 bez něj by byla nudnou a již několik let je tím, kdo staví laťku v F1. Je považován za nejlepšího jezdce F1 současnosti, patří mezi nejlépe placené sportovce světa, ji mistrem jízdy na vodě, kdy je třídou pro sebe sama, jeho fyzická kondice nemá mezi jezdci F1 konkurenci. Jeho jízda je velmi agresivní, často připomíná rozzuřenou kobru, která nemilosrdně stíná protivníky, za což si nejednou vysloužil kritiku. Je skvělým testovacím jezdcem, dokáže neuvěřitelně motivovat a strhnout lidi kolem sebe. V loňské sezóně se však již do kontroverzních kolizí nedostal a zlomenou nohou snad vykoupil své předchozí hříchy. V roce 2000 nestrkal soupeře mimo trať a zaslouženě se stal mistrem světa čímž splnil sen svůj i miliónů fanoušků Ferrari.
V roce 2001 Michael Schumacher dominoval sezóně, v níž získal čtvrtý titul mistra světa. O rok později Schumi deklasoval zbytek startovního pole a svůj pátý titul, kterým vyrovnal rekord Fangia, získal v rekordně krátké době. Navíc se mu podařil ojedinělý kousek, dokončil každý závod šampionátu a navíc pokaždé dojel na stupních vítězů. Ve vítězném tažení pokračoval Rudý baron i v roce 2003, ale o titul musel bojovat až do posledního závodu, nakonec dokázal vyhrát počtvrté v řadě a získal rekordní šestý titul.
Před rokem 2004 mnoho expertů předpovídalo pád Schumachera z trůnu, ale opak byl pravdou. Se ziskem rekordního titulu se Schumi uvolnil a startovní pole deklasoval podobně, jako v roce 2002, v průběhu roku vyhrál rekordních 13 závodů.
Onen předpovídaný pád ovšem přišel: s ročním zpožděním. Michael Schumacher vyhrál jediný závod (a to ještě fraškovitou GP USA se šesti vozy) a v celkovém pořadí šampionátu skončil třetí. A i když se necustále spekulovalo o jeho konci, pokračuje dál. Jak to bude letos? Schumacher to nebere na lehkou váhu: dovolenou ukončil už v prosinci a vrhnul se do testování. Přichází návrat krále na trůn?
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář